17 Mart 2012 Cumartesi

BEDAVA BLOG NASIL AÇARIM

                           BLOG AÇMAK İÇİN YAPMANIZ 
                          GEREKENLER
Adım 1:http://www.blogspot.com/ internet sayfasına giriniz. Karşınıza aşağıdaki pencere çıkacaktır. Bu sayfa hem ilk baş vururken kullanacağımız sayfa, hem de ileride sayfamıza yazı ekleyeceğimiz veya değişikli yapacağımız zaman gireceğimiz sayfa olacak.
_
Adım 2:Aynı sayfada bulunan aşağıdaki turuncu düğmeyi bulun ve tıklayın. (Türkçe olarak “Bloğunuzu şimdi yaratın” diyor.)
Adım3:Bu adım çok önemli, çünkü kullanıcı adımız, şifremiz, sayfa adımız gibi bilgileri gireceğiz. Sırasıyla kutulara neler gireceğinizi belirtiyorum.
_
“Choose a user name”=Kullanıcı adınızı gireceksiniz. Bir de “ö,ç,ü,ı,ş” gibi Türkçe karakterleri kullanmayın. Kullanıcı adınız daha önce girilmiş olabilir. Eğer öyle ise başka seçmelisiniz. Mesela, adınız Elif ise maalesef bu zaten başka bir Elif tarafından kullanılıyordur. Elif2006, ElifYigit, ElifIstanbul gibi başka kombinasyonlar kullanabilirsiniz. Bu sizin bu programa girerkenki kullanıcı adınız olacak. Sakın unutmayın. Bir yere not alın. Yoksa giremezsiniz.

“Enter a password”= Şifrenizi girin. Yine “ö,ç,ü,ı,ş” gibi Türkçe karakterleri kullanmayın. En az 6 karakter olmalı. Rakam ve harf karışımını da kullanabilirsiniz.

“Retype password”=Şifrenizi tekrardan giriniz.

“Display name”=Bu isim sizin sayfalarda gözüken isminiz olacak. Elifce gibi…Aslıca, Duyguca, Yigitce, Efece vb… olabilir.

“Email address”=Email adresinizi giriniz.

“Acceptance of Terms”= Koşulları kabul ediyorum. Yanındaki küçük kutuyu işaretleyin Mousesunuzla. Yani kabul etmiş oluyorsunuz. İsterseniz İngilizce bilen bir arkadaşınıza maddeleri oktun. Kafanızda soru işareti kalmasın. Ama bu servisi Türkiye’ de kullanan binlerce insan(biri de benim), dünyada ise yüzbinlerce insan vardır. Zaten blog sayfalarının en büyüğü Blogspot’ dur.

Hepsine bilgileri girdikten sonra turuncu renkteki “Continue” düğmesine tıklayın. Burada girdiğiniz bilgilerin doğruluğunu denetler. Mesela kullanıcı adınız başkası tarafından kullanılıyorsa uyarı verir. Şifreleriniz uyuşmuyorsa veya kısa ise uyarı verir. Bu bölümü başarı ile geçersiniz umarım.
Adım 4:“Blog Title”=Bloğunuzun Başlık ismi. Buna güzel bir isim bulun. Mesela Yiğit’ in Renkli Dünyası gibi bir şeyler olabilir.

“Blog Address”=Bir önemli konu daha. Sitenizin adresi ne olacak. Yani elifce.blogspot.com un belirlendiği yer burası. Bunun da daha önce başkaları tarafından sizden önce alınmaması lazım. Alınmışsa uyarı verecek zaten sistem. Yine “ö,ç,ü,ı,ş” gibi Türkçe karakterleri kullanmayın. - işaretini kullanabilirsiniz. Mesela Yigitin-Dunyasi gibi. Tabi bu şu şekilde yer alacak internette Yigitin-Dunyasi.blogspot.com.

“Word Verificaton”= Kelime doğrulayıcı. Burada kutunun üzerinde gördüğünüz kelime veya rakamları aynı sırada kutuya yazmalısınız. Eğer harfler küçük ise küçük, büyük ise büyük harfle yazmalısınız. Siz de elbette benimkinden farklı yazı ve rakamlar gelecektir.

Bu da bittiyse yine turuncu renkli “Continue” düğmesine tıklayın.
Adım 5:Bu sayfada blogunuzun şablonunu seçiyorsunuz. Yani nasıl gözükmesini istediğinizi seçiyorsunuz. Türkçe yazacaksanız blogunuzu siz tavsiyem benim de seçtiğim “Thisaway Rose” olan pembe morlu olan. Türkçe karakterleri destekliyor. Seçmek için Yuvarlak seçim düğmesini tıklamanız yeterli. Sonra yine turuncu “Continue” düğmesini tıklayın.
Adım6:
Tebrikler Blogunuzu yarattınız. “Start Posting” düğmesine tıklayarak Sayfanızı tasarlamaya başlayabilirsiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder